14بهمن روز فناوری فضایی یادآور حضور موفقیت آمیز دانشمندان ایران اسلامی
سیاست انقلابی کرمانشاه
بسم الله الرحمن الرحیم عماریون احساس وظیفه کنند در صحنه حاضر‌شوند

ایران جزو هشت کشور دارای فناوریهای فضایی/ تحریم مانع توسعه نشد
یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی پیوستن جمهوری اسلامی ایران با تلاش مسئولان و محققان بومی به جمع هشت کشور دارای فناوری طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره درجهان است.
14 بهمن ماه به نام "روز فناوری فضایی، انقلاب اسلامی، جوانان و خودباوری " نامگذاری شده و از آنجایی که  دستیابی به دانش طراحی و ساخت ماهواره  از مهمترین دستاورد فناوری نوین فضایی جمهوری اسلامی است، باید گفت که سازمان فضایی کشور با مساعدت دولت ارتقا یافته و تاکنون دستاوردهای خوبی را در زمینه های مختلف  داشته است.
اولین ماهواره بومی ایران، توسط پرتابگر 100درصد ساخت داخل، اوایل سال 1386 در مدار قرار گرفت، تکنولوژی ساخت و پرتاب ماهواره از جمله فناوریهای فوق پیشرفته محسوب می‌ شود که درحال‌حاضر در اختیار چند کشور معدود دنیاست.
دستیابی به این تکنولوژی مدرن از جمله آمال و اهداف بسیاری از کشورهاست که ایران، با اتکا به نیروی متخصص و پژوهشگران و محققان تلاشگر و دلسوز خود، به آن نایل شده و ورود ایران به کلوپ فضایی دلیلی برای ارتقای سطح دانش ایران در عرصه فضایی است؛ تصویب سند ملی توسعه فضا، برای همگامی با سند چشم‌ انداز توسعه، گامی بسیار بلند به منظور اعتلا و رشد علمی کشور محسوب می‌ شود.
ایران سالیان سال از عرصه فضا فاصله داشت و غایب این میدان بود اما پس از انقلاب به تدریج اقداماتی در این زمینه آغاز شد و در یک دهه گذشته، این امر شتاب بی ‌سابقه‌ ای به خود گرفت، به ‌گونه‌ ای ‌که کارهای پرارزشی طی این مدت انجام شده است. ما با طی مسیری میانبر و ایجاد فرصتهای دانش و فناوری در یک دهه اخیر، خود را به چنان مرتبه‌ ای رسانده ‌ایم که نام ایران در فهرست کشورهای حاضر در فضا ثبت شده است.
داستان پرتاب ماهواره به فضا در کشورمان از سال 1356 آغاز ‌شد و اکنون حتی بعضى از کارکنانى که دو دهه قبل ‏دوره‌ هاى تخصصی را براى ماهوارۀ ایرانى گذرانده بودند بازنشسته شده‌اند. این طرح پس از انقلاب، تا سال 1365 متوقف ماند تا اینکه در این سال با وجود تحریمهاى اقتصادى، ایران موفق شد سه مدار را براى سه ‏ماهواره خود ثبت کند. هم‌ اکنون سه نقطۀ مداری بین‌المللی 26، 34 و 47 درجۀ شرقی در اتحادیۀ بین‌المللی ‏مخابرات  به نام ایران ثبت شده< 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 بهمن 1393برچسب:,
ارسال توسط عمار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 132
بازدید دیروز : 166
بازدید هفته : 459
بازدید ماه : 450
بازدید کل : 82323
تعداد مطالب : 871
تعداد نظرات : 73
تعداد آنلاین : 1